Howest Industrial Design BA2 - Technisch Tekenen & CAD 3

Docent
Jürgen Ceuppens

Studenten
Maarten Aerts
Jonathan Van der Smissen
Thomas Van Glabeke

Het onderdeel dat we gaan tekenen in Siemens NX 8.0.1 is een versnellingsbak met koppeling van een Lambretta Series 1 125Li uit 1959.
De reparatiehandleiding uit 1959 kan je hier vinden: http://www.scooterhelp.com/serial/service.li125_150.S1.html

donderdag 29 november 2012

Crankcase

Na een goede 6 uur prutsen heb ik nog maar enkel de hoofdbestanddelen van de behuizing in NX staan. Ik heb een voordeel gevonden in NX, raar maar waar. De body's uniten of apart houden is nuttig in gebruik bij fillet's (blend's, afrondingetjes) Dit geeft je meer vrijheid om te bepalen hoe deze moet lopen. Ook voor de functie shell kan het van pas komen bepaalde zaken als een afzonderlijk deel te laten beschouwen.

Mijn schetsen zijn niet veel waard.
Ik heb enkele A3 bladeren over de vette boord gedrukt om de contour te bekomen, achteraf heb ik deze samengeplakt en er maten van afgenomen. mijn linkse schets duid enkel aan hoever bepaalde kernafstanden zijn.
Het meeste is "on the fly" opgemeten. Indien ik de maat nodig had werd ze opgemeten.

 
Het stuk is vol getekend geweest, samen met de bovenkant. Toen alles onder invloed van een "shell" erop stond heb ik ze gesplitst en het onderste deel "gesheld". Den ben ik begonnen met er connectiepunten en rare uitsteeksels op te plaatsen voor de boringen.
Eens ik alle andere onderdelen heb kan ik de lagers plaatsen ed..




Ik heb ook al eens geprobeerd een "render" kuch kuch te maken. Ik weet de knopjes/textures niet echt staan en het resultaat is er ook naar.



1 opmerking:

  1. Link naar al mijn CAD tekeningen tot nog toe.
    http://www.mediafire.com/?o94cmb17i1598h1

    BeantwoordenVerwijderen