Nog 7 moeren te gaan. Deze 22mm moer die de te koppelen delen bij
elkaar houdt en dan nog 6 kleine die de afdekplaat van de
versnellingsbak vasthouden. Maar dit is de moer van nachtmerries. In de 5 uur deassemblage hebben we zeker 3 uur nodig gehad om deze moer los te maken. Alles
in deze versnellingsbak is geolied buiten deze moer zo blijkt. We
hebben met mankracht geprobeerd, met hefbomen en hamers, met verhitting
en met Gerdy. | | | |
Let vooral op hoe symmetrisch en recht de tanden van het middelste plaatwerk nu nog staan. |
|
Poging met mankracht (+- 1,5 uur) trekken duwen en slaan zonder uitkomst. |
|
Poging met Gerdy en zijn brander, nadat we eerst mankracht hadden geprobeerd met beter materiaal. |
Nadat alles verhit was hebben we een lang stalen profiel aan de moersleutel bevestigd om een nog grotere hefboomwerking te hebben. Zonder resultaat.
Op naar het volgende plan van Gerdy, uitboren van de moer.
|
Resultaat na uitboren van de moer. Deze hebben we vervolgens met een beitel losgeslagen. |
|
Let vooral op hoe schots en scheef de tanden van het plaatwerk staan na 3 uur weerbarstig zijn. |
|
Succesvol uit elkaar halen van koppeling tussen versnellingsbak en ketting. |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten