Howest Industrial Design BA2 - Technisch Tekenen & CAD 3

Docent
Jürgen Ceuppens

Studenten
Maarten Aerts
Jonathan Van der Smissen
Thomas Van Glabeke

Het onderdeel dat we gaan tekenen in Siemens NX 8.0.1 is een versnellingsbak met koppeling van een Lambretta Series 1 125Li uit 1959.
De reparatiehandleiding uit 1959 kan je hier vinden: http://www.scooterhelp.com/serial/service.li125_150.S1.html

maandag 17 december 2012

To do tegen Woensdag en Vrijdag

Morgen
Bespreking van 45min voor Jürgen over onze Siemens NX tekeningen.
Vereist:
Algemeen - 1 grote, correcte assembly van alle 3.
                  - 1 A2 dwg van de grote assembly.
                  - Bestand over de Taakverdeling, wat er beoogd was en wat er uiteindelijk gehaald is.
Individueel - 1 A3 dwg met alle persoonlijke stukken.
                   - Minstens voor 3 stukken een uitgewerkte en functioneel bemate A3 dwg.
Goede onderbouwing in je gedachten hebben.

Dit alles indienen voor morgen 15u op minerva in een zip

Vrijdag
Alle DWG's in een pdf gegoten samen met alle motivatie (Alle afwegingen zoals kostprijs, ruwheid, passing,... ) over de bematingen.
Wanneer moeten we vrijdag afgeven?


ENKELE VOORBEELDEN
bevat een aantal 2D tekeningen om een richting aan ons eindresultaat te geven
http://www.mediafire.com/?z7imyw15fv9vch7

7 opmerkingen:

  1. Hoe regelen we da voor diene hoofdassembly? Ge moet u stuklijst enal daarbij hebben. Doe we da morgen samen ofzo? Ik upload straks mijn correcte parts

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De hoofdassembly staat er normaal net op; ik wil daar gerust samen een 2D-tekening van maken.
    Ik ga ze sowieso vanavond al eens zelf doen (/proberen).
    Wanneer spreken we dan best af op school?
    Ik zou zeggen 11u30, dan is er normaal gezien voldoende tijd om wat dingen te doorlopen/aan te passen/... (?)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik dacht trouwens dat het morgen maar +- een halfuur over de 3D-tekeningen ging gaan, en het laatste kwartier zowat consultmoment was voor de 2D-tekeningen en bematingen (deadline vrijdag).
    Minimum 3 2D-tekeningen vind ik wel goed.
    Ben je zeker van bovenstaande, Jonathan?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die minimum 3 dwg's bemaat is echt wel het minimum, maar hij zij het toen al weinig enthousiast. Hij heeft duidelijk liever meer.

    Over het indienen van de 2D en 3D kan je gelijk hebben. Dat weet ik niet zeker

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. OK; hij liet tegen Thomas en mezelf merken dat wij eigenlijk al onze onderdelen wel konden bematen, gezien we er niet zó zot veel of zot moeilijke per persoon hebben (al denk ik niet dat hij je behuizing meerekent).
      Merci om het hier es duidleijk te posten (en voor de voorbeelden = )

      Verwijderen
    2. De grote assemblytekening lukt me niet.
      Ik krijg de stukken al niet duidelijk op 1 blad...
      Morgen beter! ('morgen')

      Verwijderen
  5. was dat zeker 45 min? Ik dacht dat dat 15 min was.. :p

    BTW ik kan pas vanaf 13u00 omdat ik les heb

    BeantwoordenVerwijderen